VALETAMINE SÕJA VARJUS › Taunitakse julgust tunda, mõelda ja öelda otse südamest!


Viimase kahe aasta propagandamasinad on nüüd nädalaga keeranud vinti veelgi tugevamalt peale. Nüüdse sõja varjus on pandud mootorid tööle täistuuridelt mõlemal rindel, kus mõlemad pooled süüdistavad teist propagandas ja valeinfo levitamises. Pada sõimab katelt, ühed mustad mõlemad.

Mitte kellegi jaoks ei tule üllatusena, et Putin valetab, kasutab propagandat ja püüab maailmaga manipuleerida. 

Minu jaoks isiklikult on aga äärmiselt nukker, kui avan Eesti riikliku uudistekanali – ERRi – ja loen sealt täielikku jaburust, kus nüüd püütakse siduda omavahel Ukraina sõda, Putinit ja kaks aastat kestnud koroonatemaatikat ning seostatakse sundvaktsineerimise vastasust Putini pooldamisega. See on kõige idiootsem ja ajuvabam asi, mille osas on ka Eesti Kaitsepolitsei juba korduvalt välja ütelnud, et selliseid seoseid pole kunagi olnud. Sellest sõltumata huugab meie riiklik propagandamasin edasi, sest kellelegi kuskil on väga kasulik just selliseid seoseid luua ja lausa riiklikul tasandil valearvamusi peale suruda.


Kremli rahade peal elamine – haige vale, et külvata hirmu!

Ka minu tegevust püütakse tihti mingites kommentaarides seostada Kremli või mingi kahtlase suunaga. Küll aga peaks iga mõtlev inimene aru saama, et ma olen üks kõige sõltumatum kirjutaja üldse. Mul ei ole ülemust, pole ettekirjutusi ega pole mu selja taga mingit meediatööstust. Ma ei sõltu kellestki ja seetõttu saan kirjutada täpselt sellest, mida tunnen, et soovin kirjutada. Kirjutan sellest, mis tuleb minu enda seest ja just sellises vormis nagu tunnen, et parajasti soovin. Kas sedasama saab väita ükski peavoolu ajakirjanik? Kui mitu tsensuuriastet nende kirjateosed läbivad ja kas nad saavad üldse ise valida teemat või öeldakse kõik ette? Kas Pealtnägija saate tegijatel on vabad käed ja julgust tunda, mõelda ja öelda otse südamest? Naerukoht.

Mõtlevale inimesele mõned küsimused – kellele ja miks on taaskord selliste Kremli seoste loomised kasulikud või vajalikud? Kes võidab sellest, kui see kaks aastat kestnud jaburus ja valed saavad nüüd seostatud Venemaaga? Kelle nahk seetõttu puhtaks pestakse? Kellel on piisavalt võimu, et mõjutada ERRis toimuvat? Kes saab süüst puhtaks, kui nüüd suudetakse kõik viimaste aastate kuriteod määrida Putini kaela?

Siinkohal olgu öeldud, et Putini kaelas ongi väga palju kuritegusid ja tegemist ongi ühe suurima kriminaaliga maailma ajaloos, aga see ei vähenda kuidagi teiste kurjategijate süükoormat, kes jätkuvalt kuskil eesriide taga keelavad-käsevad-poovad-ja-lasevad. Kui Putini kuriteod on selged ja avalikud, siis teise poole maniakid peidavad end jätkuvalt täpselt samade PR-trikkide, turunduse, propaganda ja manipuleerimise taha.


Programmeeritav inimmass

Tänase maailma üks suurim probleeme on selles, et kadumas on vabadus mõelda ja tunda nii nagu see tuleb inimese enda seest ja mitte lähtuvalt sellest, mida kirjutab ette valitsev ideoloogia. Üks asi on ju see, et inimesed jätavad ütlemata ja end väljendamata, sest kardavad minna vastuollu üldsusega, aga veelgi enam murettekitav on tendents, kus see olukord on võtnud juba järgmise astme ja inimene isegi ei mõtle ega tunne enam nii nagu ta seda ise oleks tahtnud teha, vaid vaikimisi ongi võtnud omaks kogu selle välise suuna.

Sellised inimesed ongi kaotanud seeläbi endaks olemise ja pigem meenutavad programmeeritud roboteid, kus keegi väline pidevalt otsustab, mida ta teeb, mida ta mõtleb või mida ütleb. See inimene lihtsalt kulgebki tuulelipuna kellegi teise mõjusfääris ja isegi ei teadvusta seda endale.

Samal ajal räägitakse sellest, et on vaja arengut, uusi ja säravaid ideid ning loomingulisust. Kust peaks küll tulema see areng ja loomingulisus, kui valitsev ideoloogia surub täielikult maha inimese identiteedi, halvustatakse iseseisvat mõtlemist ning enda tegelike mõtete ja tunnete väljendamist. Siinkohal ei räägi ma sellest, et inimesed peaksidki iga jaburdust välja ütlema, mis vahel võib mõttesse tulla, vaid ikka sellest suuremast ja sügavamast häälest, mis on iga inimese sees ja mis annabki meile personaalsuse.


Mina ei kavatse alluda hirmule ja terrorile

Jah, kirjutangi täpselt nii nagu mõtlen ja tunnen. Ei hakka kahepalgeliselt oma südamehäält maha suruma ainult selleks, et niimoodi tuhmi ajudeta massiga kaasa minna. Mida ma sellest võidaksin? Reedaksin ju vaid iseennast ega aitaks mitte kedagi teist. Kogu hirm baseerub ju ainult sellel „mida teised minust arvavad“, mis peaks sundima mind muutma oma mõtteviisi või isegi olemust. Olgem ausad – mis vahet seal on, mida keegi minust arvab – minu jaoks on kõige määravam see, mida ma ise endast arvan. Ma ei suudaks vaadata peeglisse, kui teaksin, et olen maha salanud oma tegelikud mõtted ja tunded ainult selleks, et niimoodi sulanduda sellesse suurde programmeeritavasse massi.

Ei, aitäh. Ma valin iseennast ja eelistan jääda selleks, kes ma olen. Olengi otsekohene, oma maailmavaatega, oma mõtete ja tunnetega ning loova lähenemisega elule. See ongi see, mille üle saan uhkust tunda, sest julgen kuulata oma sisehäält.


Jah – minu tegevust saab toetada rahaliselt!!!

Viimasel kahel aastal olen saanud väga palju avalikku kriitikat oma väljaütlemiste pärast. Näiteks on rohkelt välja toodud asjaolu, et olen oma blogipostitustele juurde lisanud kontonumbri, kuhu inimesed saavad vaba tahte korras toetust avaldada. Kui minu aadressil ei osata enam muud midagi ette heita, siis viimase abinõuna on ju ikka hea mõnitada „kerjuseks“. Saamata aru, et sellisel juhul ongi enamik maailma inimesi kerjuseid, sest iga töötav inimene „kerjab“ ju oma ülemuselt raha. Iga äritegevus on üles ehitatud „kerjamisele“ ning samuti on iga meediakanal ka üks suur „kerjuste“ kamp, kes lausa nõuavad raha selle eest, et nende artikleid saaks lugeda.

Tarvo Alev
EE79 1010 0104 5829 6019

Selgitusse: "Blogi toetus" 

Jah, ma olengi pannud oma konto avalikuks. Ma ei häbene seda. Kutsun ka siin lausa üles – kui leiad, et minu tegevus ja kirjutised annavad Sulle midagi, siis olen tänulik iga toetuse eest, sest see annab mulle suurema vabaduse oma aega planeerida ja rohkem keskenduda kirjutamisele. Kõikidele nendele, kes suurest kadedusest hambaid krigistavad, ei oskagi muud soovitada, kui krigistage edasi. See ei muuda kuidagi minu tegevust ega seda, mida ja millal kirjutan.

Küll aga annab toetuste kandmine mulle juurde aega ja vabadust kirjutada täpselt selliselt nagu olen seni teinud. Ma ei muuda oma seisukohti ega põhimõtteid vastavalt tuule suunale või Kaja Kallase näoilmetele, vaid jään endale kindlaks. Julgen välja öelda, et kaks aastat on toimunud inimestega manipuleerimine ja infosõda ka siinsamas Eestis ja see jätkub veelgi suuremalt. Kogu selle viiruse varjus tehtud kuritegevus oli ja on siiani jälk, mille eest vastutavad otseselt meie riigi juhid ja paljude ametkondade juhtivtöötajad. Kogu see piirangutega tehtud kahju ei kao kuskile ka nüüd, kui Euroopa pinnal käib reaalne sõjategevus. Pigem paneb see jätkuv propaganda esitama hoopis küsimust – milline seos on sõja provotseerinud poolel ja kaks aastat kestnud „pandeemial“? Kas pigem on kuskil olemas seos pandeemia planeerimisel ja suurel sõjategevusel?


Kõik, mis hiilgab, pole veel kuld!

Soovitan tänapäeva maailmas lähtuda kõige lihtsamast mustkunstniku trikitamisest – kui Sulle näidatakse parema käega aktiivset tegevust, siis pööra oma pilk tema vasakule käele ja püüa märgata, mis toimub seal, kus Sinu tähelepanu on hajutatud. Kõikide tänapäeva peavoolu uudiste juures küsi endalt, mida Sulle püütakse maha müüa? Mida Sulle müüdi ja määriti pähe pandeemia ja viiruse hirmu varjus? Mis suunas soovitakse Sind mõjutada nüüd selle sõja taustal? Mida Sulle müüakse või millele Sinu heakskiitu soovitakse osta?

Kelle „aktsiad“ on juba praegu kasvanud? Millise maailmavaate propageerijate toetused tõusevad ja mis moel nad seda kasutavad? Kuhu liigub raha ja kelle kasuks/kahjuks seda kasutatakse? Milliseid ohverdusi peavad taas lihtinimesed vastu võtma ja mida alla neelama selle suurema heaolu hüvanguks? Milline riiklik ettevõtte teenis sellel aastal rekordilise kasumi? Kelle taskust see raha tuli ja kelle hüvanguks edasi liigub? Milliseid seadusi surutakse läbi ajal, kui kõikide pilgud on pööratud Ukrainasse? Kes on viimase kahe aasta jooksul saanud rikkamaks ja kes jäänud vaesemaks? Kelle hüvanguks siis tegelikult kõik ikkagi läheb?

Mõtle sellele natuke ja mõtle ka sellele, kuidas Sinu enda seisukohad muutuvad ajas vastavalt sellele, mis info tuleb parajasti telerist või suurematest meediakanalitest. Kas see on Sinu vaba tahe niimoodi mõelda ja tunda või on seda oskuslikult mõjutatud läbi professionaalse propaganda?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kuna tegutsen selle blogi osas vaid annetuste toel, siis alljärgnevalt leiad konto andmed, kuhu head inimesed saavad teha mulle toetusi, kes arvavad, et minu tehtav panus on oluline ja väärib ka mõningast tasustamist.

Tarvo Alev
EE79 1010 0104 5829 6019

Selgitusse: "Blogi toetus" 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kui soovid saada kiiremini infot, uutest blogis ilmuvatest lugudest, siis mine blogi facebooki lehele ja märgi see meeldivaks või hakka jälgima, siis saad järgmisel korral koheselt teada, kui olen avaldanud uue loo.

https://www.facebook.com/isalugu

Loo autor: Tarvo Alev

Kommentaarid