Kogu olukord on niivõrd kurnav ja jõuetuks tegev, kuid ma ei saa ka alla anda.



Jõuetuks teeb. Lootusetuse tunne ja jõuetus on see, mis mind valdab peale seda, kui olen olnud järjekordses vestluses facebooki teemas, kus mu oma tuttavad inimesed tulihingeliselt kaitsevad maskinõuet omamata selleks ühtegi arvestavat teaduslikku argumenti. Avaldavad arvamust, et kui on reegel, siis seda tulebki täita ja mitte küsida küsimusi. Kõige kurnavam on väide, et mina olen kõigest fotograaf ja nemad kuulavad pigem tuhandeid arste ja teadlasi ning usaldavad valitsust, sest see on ju loogiline.

Samas ei saanud ühtegi vastust, kui küsisin vastu, kus nad neid tuhandeid teadlasi ja arste kuulavad? Kus on need TUHANDED? Kui küsisin vastu, kas on üldse natukenegi ise teemat uurinud, siis ei saanud vastust. Vastuseks tuleb vaid see, et nad jäävad oma arvamuse juurde ja ei soovi kuulata vandenõuteoreetikuid.

Konkreetne lause, mis mulle kirjutati:

„Kas ma usun tuhandeid teadlasi ja arste üle maailma vōi siis vandenõuteoreetikuid. Loomulikult esimesi!“


Mina olen uurinud põhjalikult Terviseameti andmeid alates 1. Novembrist. Mul on eraldi exceli fail, kus on 144 rida, sest täpselt nii palju on päevi 1. novembrist tänaseni. Tabelis on 30 veergu, millest osades on algandmed Terviseameti infost (testide arv, positiivsete hulk, haiglaravil, haigla uued, intensiivis, juhitaval hingamisel jne) ja siis on erinevad arvutused – keskmine päevane positiivsete hulk, haigla suurenemine, uute haigestumiste koguarv nädalas, nädala uute haigestumiste osakaal koguarvust jne. Neid erinevaid arvutusi olen teinud väga palju. See kõik on vaid osake minu infost, mille põhjal oma väiteid teen. Eile avaldasin järgmise tabeli, mis põhineb Terviseameti ametlikul infol:


Siinsel graafikul on näha positiivsete testide arv alates 1. novembrist kuni eilseni - 15. märtsini. Välja on toodud graafikul kaks kuupäeva - 24. november, kui tuli esmane maskinõue ja siis 1. märts, kui tuli karmistav nõue, kus kõikjal asutustes algas sisuliselt nõiajaht maski mittekandjatele. Igaüks saab ise graafikult näha, et pole näha mingitki langust nakatumiste arvudes. Seega ei ole ühtegi tõendust, et maskid omaksid mõju viiruse takistamisel.

Lisaks sellele olen lugenud rohkelt erinevate teadusinimeste arvamusi ja väljaütlemisi, mida vähegi on meedia vahendusel võimalik olnud lugeda. Olen lugenud nii nende teadusinimeste arvamusi, kes räägivad olukorra ühest küljest, aga ka teiste arvamusi, kes sellega ei nõustu. Olen uurinud suremuse statistikat nii Terviseameti andmetest, aga vaadanud ka Tervise Arengu Instituudi andmeid ja neid omavahel rida rea haaval võrrelnud. Olen lugenud isegi teadustöid, käinud infot ammutamas Euroopa Ravimiameti kodulehelt. Olen uurinud varasemate aastate haigestumiste kohta nii Terviseameti lehelt, aga võrrelnud andmeid ka Rootsi ametlike andmetega. Olen saatnud korduvalt sisulisi küsimusi nii Terviseametile, Sotsiaalministeeriumile aga ka Ravimiametile. Ikka selleks, et saada kätte ametlikke ja tõenduspõhiseid kontrollituid andmeid selleks, et saaksin aru tegelikust olukorrast. 

Kui aga olen vastamisi diskussioonil inimestega, siis nende teadmiste pagas põhinebki vaid sellel kõige üldisemal infol, mis on nendeni jõudnud mõne uudistesaate või artiklite pealkirjade põhjal. Sealse info põhjal räägivadki nad „tuhandete“ teadlaste ja arstide arvamusest. Kui küsin vastu, et loetlegu mulle kasvõi kümne teadlase nimed, kelle arvamusest juhinduvad, siis ma vastust ei saa. Kui küsin, kui mitu teadusinimest on need, kes meie riigis valitsust nõustavad, siis vastust ei järgne. Kui mõnes vestluses uurin, mitu epidemioloogi nõustab valitsust, siis nad ei tea seda. Mina aga tean. Teadusnõukojas keset suurt „epideemiat“ ei ole nõustamas mitte ühtegi epidemioloogi. Teadusnõukoda on väga kitsas ring, kuhu kuulub kuus inimest ja sinna ei pääse lähedale teised teadusinimesed. Mul on infot, et teised teadusinimesed on püüdnud kontakti võtta, kuid neid ei võeta kuulda.

Sellised arutelud on aga tõeliselt kurnavad. Eriti selles osas, et ma tean, kes on need inimesed, kellega olen arutellu astunud. Nad on mu oma tuttavad, kellega mõni aasta tagasi istusime koos ja arutasime erinevate teemade üle. Nad teavad mind hästi – teavad seda, kuidas seisan õigluse eest ja astun välja ebaõigluse vastu, kuidas kuulan oma südame häält ja olen vastu igasugusele vägivallale. Nad teavad seda tegelikult hästi. Nüüd aga nimetavad mind vandenõuteoreetikuks. Mille pärast? Sest ma olen tõesti rohkem uurinud, teemadesse süvenenud ja näinud selgelt seda, et asjad ei ole kaugeltki mitte nii nagu on see pilt, mida inimesed arvavad, et ongi tegelikkus. Kas nad tõesti arvavad, et ma olen nüüd viimase aastaga täiesti ära pööranud ja minu olemus on muutunud? Ei – nad ei arva midagi – nad isegi ei süvene tegelikult. Neid tegelikult ka ei huvitagi. Kuulavad lühikesi lõigukesi uudistest ja seeläbi loovadki maailmapildi.


Mis ma siis ikkagi kirjutasin seal vestluses, millest teema käima läks?


Teemaks oli artikkel sellest, et üks maski mitte kandev inimene muutus vägivaldseks ja tekkis suur konflikt. Mina kirjutasin:

"
ma siinkohal ei õigusta mitte natukenegi sellist vägivalda või sellist käitumist. Küll aga tahan juhtida tähelepanu sellele, et sellel mündil on ka teine külg.

Kas tõesti on vaja sellest maskikohustusest teha selline asi, et tekivad juba sellised olukorrad. Las siis olla mõni, kes ei kanna seda maski. Ei muutu mõne üksiku pärast see nakkuse ja haiguse olukord kuskile.

Pigem võiks mõelda korra sellele, mis toimub selliste inimeste sees juba tänaseks, et selline reaktsioon esile kutustakse. See näitab seda, et inimeste vaimne seisnud on juba niigi viimasele piirile viidud.

Ehk siis ei oleks vaja peale suruda niisuguse jõuga neid maske, mis tegelikkuses kedagi ei aita ega päästa. Ei ole ükski nakatumiskõver kordagi Eestis muutunud peale maskikohustuse kehtestamist 24.nov ega ka nüüd, kui 1. märts kaubanduses tuli nulltolerants. Pigem võime näha, et eile tuli uudis, et Eestis on nakatumisrekordid ja oleme Maailmas esikohal. Seda siis 13 päeva peale selle maskikohustuse karmistamist.

Ehk siis mõtlemiskoht võiks olla mõlemalt poolelt. Rohkem mõistmis kõikide osas."


Nii lihtne on teist sildistada maskivastaseks

Nad on kuulnud, et mask kaitseb ja seega mask on hea ning maskivastane on üks äärmiselt vastik tegelane. Ainuüksi juba mõiste „maskivastane“ on minu jaoks üks äärmiselt vastik sõna. Kas ma olen maskivastane seepärast, et eelistan seda mitte kanda? Kas ma olen siis ka oliivide vastane, sest ma eelistan neid mitte süüa – samas tarbin oliiviõli söökides? Kas ma olen lossivastane, sest ma ei ela lossis? Kas ma olen koertevastane, sest mul ei ole kodus koera? Siinkohal viimase näitena ütlen, et ma olen vägagi koerainimene – mul oli 12 aastat koer, kelle elutee lõppes 2,5 aastat tagasi. Ta oli mu parim sõber, kes oli minuga alati kõikjal kaasas. Kuid sellise lihtlabase liigitamise, sildistamise ja lahterdamisega saaks mind siis nimetada hetkel ju koertevastaseks. Selline ongi see praegune avalik suund, mida suurelt siis propageeritakse. Kõik on pealiskaudne, üldistav, sildistav ja pealt justkui ilusa koorikuga, kuid sisemuses täiesti mäda ja ussitav.

Igaüks, kes nüüd mõttega loeb, saab ju aru olukorra absurdsusest. Kahju ongi sellest, et neid mõttega lugejaid on tänaseks päevaks nii vähe alles jäänud. Enamus ei suvatse üldse süveneda, on pealiskaudsed ja tegelikult isegi ignorantsed. Lihtsalt jooksevad kaasa moesuunaga, milleks on kanda maske, olla vait ja kuuletuda kõigele. Võtta omaks kasvõi täielikud totrused ilma kordagi endalt küsimata, kas see on normaalne ja miks sellist asja kaasa teha. Seejuures siis trampides mutta kõik need, kes ei järgi sama eeskuju, kes mõtlevad kriitilisemalt ja julgevad omada enda arvamust. Kui juba läbi meedia on pidev sildistamine, mõnitamine ja naeruvääristamine saanud rohelise tule, siis see ju ongi nende jaoks see suund, millega peab sammu pidama.


Sa ei pea olema hall hiireke suures massis. Tõesti ei pea!

Kas ikka peab kaasa minema selle meedia poolt loodud kuvandiga? Ei, Te ei pea minema kaasa lollustega. Te ei pea järgima absurdust, vaid Te olete tegelikult iseseisvad inimesed, kellel on õigus oma tegelikule arvamusele. Teil on õigus järgida oma südant ja mitte kummardada neid, kes juhinduvad võimust ja rahast. Nemad saavad sellest kasu, mis on aga Teie vabandus?

Me oleme kõik üks ja seesama rahvas. Oleme needsamad inimesed, kes istusid mõni aasta tagasi koos ja rääkisime sellest, mis toimub meie sees. Avasime end koos samas grupis ja aitasime teineteisel erinevatest probleemidest üle saada. Mina olen siiani seesama inimene. Mul on endiselt needsamad väärtused. Ma lihtsalt ei ole nõus kaasa minema uue kommunismi-sotsialismi-diktatuuri lainega, mis kaotab inimlikkuse, mis eitab empaatiat ja kus domineerib võlts-hoolimine. Ma eelistan siiski neid tegelikke väärtusi, mis tulevad mu enda südamest. Ma juhindun oma sisemisest õiglustundest ja samal ajal suudan eristada propagandat tegelikust informatsioonist. Mul on antud aju, mida ma oskan kasutada. Lisaks olen ma võtnud selle aja, et tõesti teemadesse süvitsi minna.

Selle loo kirjutamise ajal sain veel sealses vestluses enda aadressil sellise teksti:

„Tarvo Alev tead minu jaoks ei ole sina see inimene, keda Ma usun. Sorri, aga Ma ei hakka sinuga siin sellel teemal rohkem vaidlema. Usu , mida tahad , aga sul endal pole ka minu jaoks piisavalt häid argumente.“

See kõik ongi kokku tõesti kurnav. Järgin oma südamehäält, seisan nõrgemate eest, annan oma panuse selleks, et inimlikkus ja terve mõistus jääks püsima ning saan selle eest vaid rohkelt mõnitada. See ongi väsitav ja teeb jõuetuks, kuid ma ei anna alla. Mu südametunnistus ei luba seda.

Ma usun siiralt, et see praegune suund ühel hetkel muutub nagu alati kõik muutub ja ma tean, et õnneks on veel neid südamega mõtlevaid inimesi, kes seisavad minuga selle eest, et see tegelik inimlikkus ei hääbuks. Isegi kui see peab olema suletud kardinate taga peidus nagu seda olid jõulud veel ca 40 aastat tagasi. Kõik eesriided langevad ühel hetkel. Nii kukub ka see valedel põhinev peavool, kes justkui arvab, et nad on võitmatud. Valedel põhinevad väärtused ei saa kunagi olla kauakestvad. Pole ka nüüd mingi erand.

Lihtsalt nukraks teeb, et see teekond peab nii kurnav ja keeruline olema.


Kui ka Sinul on sellel teemal oma arvamus, siis tule ja ütle seda blogi facebooki lehel: https://www.facebook.com/isalugu

Autor: Tarvo Alev

Kommentaarid

  1. Olen täiega nõus. Ainuke väljapääs sellest, et ennast mitte hulluks ajada oli minu puhul see, et tõmbasin juhtme vahepeal seinast ja tegelesin endale meeldivate tegevustega. Olen ka fotograaf ja pühendusin neile teemadele ja lasin vahepeal asjadel lihtsalt olla. Jalutasin, vaatasin filme jms. Sa oskad väga hästi end väljendada, laupäeval tulemas rahumeelne meeleavaldus ka meil. Ehk kirjutad sel teemal, et inimesi veelgi teavitada?

    VastaKustuta
  2. Üks tehniline märkus - leviku tõkestamise meetmed kajastuksid paremini nakatunute arvu graafiku esimese tuletise graafikul, mis näitab päevaste nakatumiste arvu kasvu. Ühe meetme mõju leviku tõkestamisel ei pea tingimata kajastuma selles, et nakatumiste arv langeb.

    Näiteks: ütleme hüpoteetiliselt, et nakatumiskordaja R0 = 1.1; maskikandmise efektiivsus on tõkestamisel 5%. Hüpoteetilise stsenaariumi kohaselt R0(maskiga) = 1.1*(1-0.05) = 1.045. Kuna R0 on endiselt üle 1, nakatab iga inimene keskmiselt üle 1 inimese ja päevaste haigusjuhtumite arv jätkab kasvamist. Samas on nakatunute arvu kasv päevas ikkagi väiksem kui ilma maskita, kus R0 = 1.1.

    On Teil ehk võimalik ka enda koostatud Exceli tabel üles laadida? Oleks päris huvitav vaadata, mis graafiku esimese tuletise graafik näitab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ei saa aru, kuidas üldse saab tõlgendada nn. nakkuskordajat? Ma tean inimesi, kes on ennast mitu korda päevas eri punktides lasknud kontrollida. Samuti on üks tuttav juba 3. kord koroonahaige ja teste on teinud vist üle kuue korra...et kui palju meil selliseid korduvpositiivseid on ja kas need kõik kajastuvad nn. uute nakatumiste statistikas...isikuandmed on ju kaitstud. Valepositiivsetest pcr testivõimalusest pole mõtet vist enam rääkidagi ja surmade segadikku samuti...loeb ikkagi ainult reaalsete n: kopsupõletikuga haigete arv haiglates- kui suur ja usutav see on hetkel.

      Kustuta
  3. Tubli Tarvo, et teed ise ka statistikat, et aru saada, kui palju avalikkusele esitatud väited vett peavad! Kõik need emotsioonid, millest kirjutad, kõnetavad 100%. Täpselt nii see toimubki! Kes ei taha või ei suuda näha, need on veendunud, et teavad kõike, kuna nende teadmine pärineb meediakillukestest, mis on nende huviorbiidis! :) Ja nõnda nad on sügavalt veendunud, et "tuhanded teadlased" on maailmas toimuva heaks kiitnud. Kui nad viitsiksid süveneda, siis avaneb hoopis teine pilt! Meid kõiki on aastaid ettevalmistavalt masseeritud mitte lugema asju, mis on "sõltumatu" faktikontrolli poolt kõlbmatuks kuulutatud või avalikult naeruvääristatud vandenõuteootiatena :) Parim asi, mida me enda heaks teha saame, on tunnistada, et me oleme PROGRAMMEERITUD nägema asju "sobival" viisil ja siit edasi on ainult vabadus... midagi pole meil kaotada, ainult võita..... lugege, lugege ja lugege veel teadustöid ja kriitilisi aruandeid kriisimeetmete kohta ... võtke aega, olge uudishimulikud :) Tundke ka huvi, mida räägivad teadlased ja meedikud, kes on sattunud laustsensuuri alla ja kelle kohta Google otsingust leiab kõntsa ja skandaali üksteise otsa. Miks kõik need varasemalt laialt tunnustatud inimesed, tihti ka Nobeli preemia laureaadid, on üleöö kaotanud oma usaldusväärsuse??? Mida ajuvaba nad siis räägivad :) :) :) Teie leid võib olla üllatav! Olgem uudishimulikud, hetkel on aeg - nagu 3 aastane laps käia ringi ja küsida iga nähtuse kohta, mida me näeme: aga miks? aga miks? aga miks? :) :) :) Tõmmake lahti end sellest, et autoriteete uskuda on "in". Ei ole! Autoriteedid on ka inimesed nagu meiegi, ekslikud nagu meiegi... Valitsused üle maailma käituvad nagu hirmunud lapsed, kes on pugenud nurka ja lalisevad seosetult. Väike faktikontroll: Seisuga 16.03.2021 kl 13:00 on koroonakaart.ee andmetel tehtud 1 046 750 PCR (teaduslikult tõestatud, et viiruslikku haigestumist mittenäitavat) testi. Üks PCR test maksab allapoole ümardades 50 EUR (Eesti Haigekassa hinnakirja järgi algselt 58 EUR ja alates 01.01.2021 51,81 EUR). Kokku on kulunud sellele tegevusele 52,3 miljonit EUR Mitu uut haiglat selle eest saaks? Kui palju vabatahtlikke tuleks appi, kui see testikomejant ära lõpetataks? Seniks aga vaadate Ajumudija kanalit YouTube's riigist, kus testihullust ei ole :) Mõnusat uurimustööd kõigile ja palju armastust ja hoolimist! <3 <3 <3

    VastaKustuta
  4. Sind, mind ja teisi, kes mingitki kahtlust avaldavad või küsimusi esitavad, sildistatakse kähku lamemaalastesks. Aga millegi poolt või vastu saab olla ainult plusse ja miinuseid teades. Kui neid salastatakse ja lauspropagandat tehakse, surutakse oma peaga mõtlejad sellega vägisi vastaste poolele. Praegu demagoogitsetakse vaktsiinisurmade kallal. Et ei olevat seost! Krt, kas täisjõus noor mees oleks ka vaktsineerimata niisama lambist teise ilma läinud? Kui palju on tegelikult neid, kelle puhul "seost ei nähta"? Kõik ei jõua ajakirjandusse.

    VastaKustuta
  5. Jah, masendav olukord ...

    Kopeerisin FB-st ja postitasin Perekooli kommentaariumisse kogemustega epidemioloogi arvamuse; lisan selle ka siia.

    Jään rünnakut ja miinustelaviini ootama (Perekoolis siis) ...

    "Hämmastav on keskendumine vaktsiinidele, kui imerohule: https://www.err.ee/1608135658/vaktsiini-saavad-eelisjarjekorras-ka-koroona-labipodenud

    Meeldib 40-aastase töökogemusega epdemioloogi Antonina Järviste kommentaar:

    “Ma imetlen kirjutise argumentide loogikat. Tsiteerin – ”COVID-19 haiguse läbipõdemine või antikehade olemasolu EI OLE vaktsineerimise VASTNÄIDUSTUS. Riikliku immunoprofülaktika ekspertkomisjoni soovitus on vaktsineerida läbipõdenuid ühe doosiga üks nädal kuni kuus kuud pärast COVID-19 haiguse läbipõdemist.”

    Kallid ekspertkomisjoni liikmed, mis siia puutuvad vastunäidustused? Ma usun, et te ikka mäletate, et nakkushaiguse läbipõdemisel tekivad immunoloogilise mäluga lümfotsüüdid, kes tagavad ”organismi kaitse kestvate ja korduvate infektsioonide korral” (Immunoloogia õpik kõrgkoolidele, 2015, lk25).

    Õpik ei räägi midagi sellest, et omandatud loomuliku immuunsust on vaja toetada vaktsiiniga. Ma ei puuduta siin loomuliku kaasasündinud immuunsust. Vaktsineerime praegu ka neid, kellel on hea vastupanuvõime ja kes vaktsiini ei vaja.”"

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Püha püstol ! :) :) :) Ja sellega minnakse kaasa... kõik immunoloogid Eestis peaks selle peale tagajalgadel olema, kus nad on???

      Kustuta
  6. Väga keerulised on need ahastavad lood, mis ikka ja jälle räägivad sellest ohust, kuidas me moondume maskikandjatena eikellekski . Ka siin on pretensioon, et teadusnõukotta pole kaasatud neid inimesi, kellega oli juba autoril hea suhe aastaid tagasi.Kas sellest tuleb lugeda üleskutset, et kõik kenad inimesed võiks sinna arvamuse kujundajate juurde appi võtta. Kes seda arutelu jõuaks juhtida ja kõiki kenasid inimesi kuulata.
    Ühel maikuu päeval tegin oma tuttavale väikelapse emale märkuse, et miks ta oma tütrekesele kindad kätte tõmbab, päike paistab ja on soe. Ta vaatas mulle ahastava näoga otsa ja ütles sõnad, mis jäid mulle elulõpuni meelde: " ta on nii haiglane, kui ma teaks, mis aitaks, siis ma roomaksin kasvõi käpuli selle abi järele,... mis mul nendest kinnastest veel arutada..."Nii, kui meil ei ole praegu võtta kindlaid ravimeid, kindlaid taktikaid, kuidas hoiduda sellest viirushaigusest, millesse haigestuvad igas eas inimesed, siis teadmine , et maski kandmisega ja vaktsineerimisega , käte pesuga ja suurtes rahvahulkades trügimist vältides saan kasvõi tillukese tõkke ette panna haiguse levikule. Ma teen seda. Kui ellu jään, vaat, siis on mul aega sõidelda ja võidelda nendega , kes vaktsiini soovitasid ja nendega , kes maske nõudsid.Kukun kohe Execeli tabeleid koostama ja muudkui uurin haiguslugusid, mis oli enne, kas südameseiskus või koroona!? Seega saan kohe oma voolava logorröa rakendada, mis kohvikute ja kõrtside suletuse läbi kängu jäi. Täna aga lasin end vaktsineerida, tunnen end superhästi, ei tunne alandatuna ka maskikandmisest ja lähen oma koeranässiga mere äärde jalutama.

    VastaKustuta
  7. Aitäh Tarvo, loen nagu oma mõtteid... mul on hea meel, et keegi veel nii arvab. Ma ei ole teinud exceli tabeleid (tänan sind, et tegid, saingi oma arvamusele kinnituse) aga olen uurinud ja küsinud küsimust MIKS iga teema juures. Väsitav ja kurnav on, olen nõus, inimesed on nagu silmad, kõrvad ja aju kinni katnud ning pole nõus arutlema antud teema üle. Ma olen õppinud olema täiesti vait, kus tahaks midagi öelda... kuna see võib maksta mulle mu töö või tuua probleeme minu järelkasvule. Kogemus!
    Ikkagi me ei anna alla, lootusekiir on meis olemas. Vahel on raske sügavalt hingata kogu selle kurbuse ja murekoorma all, mis tekib vaadates meie ühiskonda või maailmas toimuvat üldse aga ma tean, et meiega manipuleerijad on ka ainult inimesed... karmavõlg saab neil olema suurem, kui mõne riigi võlg ja õnneks ei pea meie seda sisse nõudma. Olen mõtetes Sinuga! Tänan selle kirjutise eest, kirjuta jälle!

    VastaKustuta
  8. Aitäh Tarvo, loen nagu oma mõtteid... mul on hea meel, et keegi veel nii arvab. Ma ei ole teinud exceli tabeleid (tänan sind, et tegid, saingi oma arvamusele kinnituse) aga olen uurinud ja küsinud küsimust MIKS iga teema juures. Väsitav ja kurnav on, olen nõus, inimesed on nagu silmad, kõrvad ja aju kinni katnud ning pole nõus arutlema antud teema üle. Ma olen õppinud olema täiesti vait, kus tahaks midagi öelda... kuna see võib maksta mulle mu töö või tuua probleeme minu järelkasvule. Kogemus!
    Ikkagi me ei anna alla, lootusekiir on meis olemas. Vahel on raske sügavalt hingata kogu selle kurbuse ja murekoorma all, mis tekib vaadates meie ühiskonda või maailmas toimuvat üldse aga ma tean, et meiega manipuleerijad on ka ainult inimesed... karmavõlg saab neil olema suurem, kui mõne riigi võlg ja õnneks ei pea meie seda sisse nõudma. Olen mõtetes Sinuga! Tänan selle kirjutise eest, kirjuta jälle!

    VastaKustuta
  9. Tere Tarvo.

    Mul on hea meel, et on olemas sinusuguseid inimesi. Sinu postitust lugedes tekkis mõni mõte, mida soovisin sinuga jagada.

    Kui öelda inimesele sisuliselt järgmist:"See, mida sina arvad, ei ole minuarust päris õige, sest mul on hulk argumente, miks see ei ole õige ning sa ei ole asjasse piisavalt süvenenud ja sinu järeldused oleksid tõenäoliselt teistsugused kui me nüüd natuke argumenteeriksime (ava oma silmad)", siis suur osa inimesi kuuleb, et sa ütled: "Sa oled rumal, sa ei oska analüüsida, sul puudub lai silmaring ja sa ei ole võimeline asjadest aru saama (sind tehakse lolliks) jne... Tule argumenteeri minuga ja ma näitan kui kõvad argumendid mul varuks on (ma valgustan sind). "

    Suure tõenäosusega minnakse sellesse "võitlusse" (vestlusse) ebavõrdsetena - üks inimene on argumentidega põhjalikult ette valmistunud, teisel neid taskust võtta ei ole, sest "ta ei viitsi selle jamaga tegeleda ja lihtsam on täita kehtestatud nõudeid". Samas on teema ühiskonnas nii oluline ja puudutab igaühte, et kõigil on selle kohta tekkinud oma arvamus, mida nad soovivad avaldada ja peale suruda isikutele, kes mõtlevad teistmoodi.

    Sinu loodetud argumenteeritud vestlus on eos hukule määratud, sest teine isik on võtnud sinu suhtes sisse kaitsehoiaku. Eriti kui ta tunnetab mingil põhjusel, et sa oled kahtluse alla seadnud tema oskused/teadmised ja võimekuse ühiskonnas nii olulisel teemal kriitiliselt mõelda ja asjadest aru saada. Sa oled rünnanud tema nõrka kohta - ta võibolla ei olegi selle teemaga tegelenud, sest tegelikult teda ei huvita; tal puudub oskus infot otsida ja võimekus asjadest aru saada või on lihtsalt laisk ja võibolla on keegi teine (näiteks meedia või tema sõber) teda tema enda arust juba piisavalt veennud ja ta on kujundanud enda arvates õige arvamuse.
    Teiste "valgustamist" mündi teisest poolest peetakse tihti targutamiseks ja punase rätiku näitamiseks inimestele, kes arvavad teisiti. (Ehk siis "tule rumaluke, ma räägin, see asi pole päris nii nagu sa arvad")

    Seetõttu tuleb aru saada, et:
    1. Igal inimesel on õigus oma arvamusele ja teised inimesed ei pea võtma oma hingeasjaks proovida seda muuta. Inimene muutub siis, kui ta ise seda soovib, kui ta on avatud uuele ja muutustele. Muul juhul raiskad sa ainult oma energiat.
    2. Iga inimene ei ole valmis argumenteerima, sest nad soovivad vältida konflikte, kaotust ja frustratsiooni - samas nad soovivad siiski avaldada oma arvamust.
    3. Maailma parandajatel võib olla raske eemalduda olukorrast, kui nähakse inimest, kes võiks nende arvates abi vajada, aga abivajaja ootamatult keeldub.
    4. Tuleb leida inimesed, kes soovivad argumenteerida. Tulemuseks võib olla hoopis mingi kolmas arvamus ja arusaam ning meeldiv arukas vestlust ühiskonnas olulisel teemal.


    Seega, mis mu pika möla point oli: Ära väsita ja kurna ennast perioodil, kus pead olema rõõmus ja hoidma oma immuunsüsteemi tugevana. Räägi oma mõtetest ja seisukohtadest inimestele, kes on vestlusele avatud. Aktsepteeri inimesi, kes juba eos vestluse lõpetavad ning ära proovi neid ümber veenda (või muretseda, et nad jäid teadmatusse). Ei ole mõtet raisata energiat sinna, kus seda ei hinnata ja kus sellest kasu ei ole.

    Sinusuguseid inimesi on vähe ning on oluline, et sellised inimesed suunaksid oma energia õigesse kohta, nii, et see tooks maksimaalset kasu.

    Kõike paremat sulle!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nõus, aga siiski südamest tänulik, et keegi jaksab ja julgeb vastuvoolu ujuda ning oma peaga mõtelda.

      Kustuta
  10. Suurepärane! Jumal tänatud, et on olemas veel arukaid, tasakaalukaid ja adekvaatseid inimesi! See on nii õige, mida Sa siin kirjutad. Ainult kahe käega olen poolt ja loodame, et siiski mõni inimene muudab oma meedias ja poliitikas üles köetud hirmu lõpuks ka loogilisele mõtlemisele ja saab aru sellest manipulatsioonist, mis selle nn. pandeemia sildi all toimub.

    VastaKustuta
  11. No ma ei saa aru. Viitsid teha uurimust ja kirjutada pikki artikleid ja mida kõike veel, aga raske on poodi minnes see mask siis ette panna v? On sellest kasu või ei ole kasu, polegi nagu suurt vahet. Pane ette lihtsalt. Käid poes ära siis võta ära. Minu jaoks nagu ülimalt lihtne.
    Lähed poodi, pane ette, kõik. Vaevalt et Bill Gates ja reptiilid mõtlesid mingi skeemi välja et sundida sind päevas 15min maski kandma.
    Lähed poodi, pane ette ja kõik.

    VastaKustuta
  12. Mind on küll juba varem häirinud, et inimesed, kellel on köha, rahumeeli köhivad avalikus ruumis mulle peale. Paarkümmend aastat tagasi sõitsin viimase võimaluseni täis linnaliini ekspressbussis ja kaasreisija köhis kõik see 10 minutit mulle peale. Mul oleks küll olnud hea meeel, kui tal mask oleks olnud. Jaapanis ja mujal Aasia riikides kannavad kõik inimesed maski, kellel on nohu või köha, just selleks, et kaasinimesi säästa. Praegune maskide nõudmise loogika on selles, et inimesed, kellel on viirus, ei levitaks seda nii palju. Loomulikult ei aita mask nii palju kui kontaktide vältimine.

    VastaKustuta

Postita kommentaar