Mureliku ema lugu, kuidas õpetaja saatis lapsed vaktsineerima ilma lapsevanemate teadmata

 


Minule kirjutas murelik ema ja kirjeldas oma poja vahejuhtumit ühes väikeses Eesti koolis. Kuna tegemist väikese kooli ja piirkonnaga, siis ei too ma siin loos välja ei kooli nime ega ka inimeste nimesid, et kaitsta isikute privaatsust.

Lugu seisnes selles, kuidas 13a poeg kirjutas kooli ajal emale ja küsis, kas ta peab ka süsti saama. Selle peale ema ehmus, sest ta oli koolile kirjalikult teatanud, et ei soovi kooli poolt lapsele mingeid süste ega vaktsiine. Ema oli eitavalt vastanud kõikidele koolist saadetud avaldustele.

Toon Teile lugemiseks sõna-sõnalt ema enda teksti:

 

„Täna 29.09 toimus meie koolis selline olukord.

Mu 13a poeg kirjutas mulle messengeris kell 11.17, kas ta peab koolis süsti tegema. Ma ei saanud aru, mis süsti. Helistasin kohe talle ja küsisin kus ta on. Ütles, et on arsti ukse taga ja osad lapsed saavad süsti. Ma ei saanud aru, küsisin mismõttes, mis arsti ja miks ta seal on, ta vastas, et klassijuhataja oli nad sinna saatnud - terve nende klassi. Saatsin ta sealt kiirelt minema, samal ajal rääkisime telefonis ja ta ütles et nad käisid seal koos kuuenda klassiga ja  kui seal lapsed süste said, siis tulid välja kahe paberiga. Kõiki lapsi ei süstitud. Poeg läks kooli, võttis koolikoti ja tuli koju .“


Selgituseks toon välja, et arstikabinet ei asunud kooliga samas hoones ja tegemist polnud üldse selle lapse perearstiga, kes oleks üldse olnud teadlik lapse tervisest. Seetõttu oli ema mure ja hämming igati mõistetav.

„Seepeale helistasin kooli, vastas naisterahvas direktori kabinetis  - ma oletan, et tegemist oli õppealajuhataja, aga ma kindlalt ei oska öelda kuna ta ei tutvustanud end. Küsisin, mis koolis toimub, miks on lapsed arsti ukse taga. Ta ei osanud öelda, ütles vaid, et tal pole õrna aimugi. Küsisin, kuidas see reaalne on, et pole aimugi, mis koolis toimub. Ütlesin ka veel, et e-kooli pole tulnud ühteg kirja selle kohta, et see arstile minek täna on. Naine küsis veel, mida te karjute: „Kas teie laps süstiti siis ära või?“  Vastasin „ei“ kuna poeg helistas ja küsis minult, kas peab süstima. Selle peale naisterahvas ütles, et olge õnnelik, et ära ei süstitud.

Vahepeal siis küsis, kas äkki leetrite vastu kuna koju saadeti meile leetrite vastu vaktsineerimise paberid. Ma vastasin, et ei tea, aga mul on öeldud selge „EI“ covid vaktsiinile digiallkirjaga ja on ka öeldud „ei“ leetrite vaktsiinile. Selle peale küsisin, aga miks õpetaja lapse siis ikkagi arsti juurde saatis ja teiseks meie perearst ei ole üldse see arst, kus ta praegu on - meie perearst asub teises piirkonnas . Seepeale naine vastas, et eksitusi ikka juhtub. Nõudsin ka direktoriga rääkimist, mille ta pidi edasi ütlema, aga direktor mulle ei helistanud.

Helistasin siis ise direktorile, küsisin, mis toimub ja ta vastas samuti, et ei tea midagi, et poisid olid jah just koolimajja tulnud. Direktor oli küsinud, kus nad käisid ja poisid vastanud, et süstimas. Küsisin direktorilt, kuidas see võimalik on: „Te olete koolidirektor ja te ei tea mis Teie koolis toimub?“

Vastas, et see on õpetaja ja õpilaste vaheline asi, aga et ilmselt leetrite ja mumpsi süst. Nõudsin selgitust, miks e-koolis infot polnud. Väitis, et õpetaja sai eelmine õhtu alles teada, mille peale ütlesin, et see pole ju mingi vabandus ja mind oleks pidanud teavitama sellest. Nõudsin veel selgitust, miks mu laps on arsti juures, kes pole meie perearstki - sellele ta ei osanud vastata. Siis ütles, et läheb uurib kohe, mis toimub ja helistab tagasi. Direktor helistas ca 30 minutit hiljem, et oli käinud arsti käest küsimas ja et oli olnud tervise kontroll ja leetrite vaktsiini süstimine.

Ütlesin, et meie perearst elab teises piirkonnas ja me alles suvel käisime seal ja mu arst isegi ei maininud, et oleks vaja seda süsti ja tervise kontrolli. Direktor ei osanud midagi öelda, vabandas ja lubas õpetajatega rääkida, et tulevikus oleks info vahetus kiirem .

Mina ja poeg saime ikka suure ehmatuse osaliseks. Lihtsalt seda tehti kuidagi nii salaja, õnneks mu laps võttis minuga ise ühendust. Kuna naisterahvas direktori kabinetis ütles, et oli eksitus, siis ma ei tea ju iial, millal on eksitus ja see covid süst mu lapse kehas on. Teiseks tahaks selle loo siiski ära rääkida, et lapsed ja teisedki lapsevanemad oskaksid sellist asja ette näha.“


Seekordne juhtum läks nö õnnelikult, et lapsele ei tehtud kogemata süsti, mille jaoks polnud lapsevanemate selget luba. Küll aga soovib ema, et see lugu jõuaks ka teiste lapsevanemateni, et nad teaksid, millised riskid on siiski olemas ja kuidas isegi kogemata võivad sisse tulla eksitused ja seeläbi saadetakse lapsed koolis arsti juurde ilma, et lapsevanemad oleksid sellest teadlikud.

Soovitan kõikidel lapsevanematel sellistel teemadel kodus lastega rääkida ja neid informeerida, kuidas sellises olukorras peaksid käituma.


Pilt loo juures on illustratiivne ja viitab vaid sellele, kuidas laps viibib arstikabinetis.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kuna tegutsen selle blogi osas vaid annetuste toel, siis alljärgnevalt leiad konto andmed, kuhu head inimesed saavad teha     mulle toetusi, kes arvavad, et minu tehtav panus on oluline ja väärib ka mõningast tasustamist.

Pikemalt sellest: https://isalugu.blogspot.com/2021/03/kas-ka-minu-tegevus-oleks-tasustamist.html

Kui oled selle läbi lugenud ja tunned või arvad, et soovid anda oma panuse minu tegevusse, siis kordan siin oma konto andmeid:

Tarvo Alev
EE79 1010 0104 5829 6019

Selgitusse: "Blogi toetus" 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kui soovid saada kiiremini infot, uutest blogis ilmuvatest lugudest, siis mine blogi facebooki lehele ja märgi see meeldivaks või hakka jälgima, siis saad järgmisel korral koheselt teada, kui olen avaldanud uue loo.

https://www.facebook.com/isalugu

Loo autor: Tarvo Alev

Kommentaarid