Ideaalne naine mehe silme läbi

See oli nüüd teema, millest Kelly soovis kuulda minu arvamust või nägemust. Kelly kirjutas nii:
"Kuidas oleks teemaga Ideaalnaine mehe silme läbi. Kindlasti kütab kirgi. Aga vb on midagi uut kõrvataha panna."
Teema ongi selline huvitav ja intrigeeriv ning pani koheselt mul ka mõtted liikuma. Samas on mul sellest keeruline kirjutada, sest sellel teemal on kaks väga erinevat külge. Püüan järgnevalt rääkida mõlemast poolest ja seejuures selgitada lahti ka seda, miks meie kõrvale satuvad just need inimesed, kes seal parajasti on.
Ideaalne naine on ilmselt selline mõiste, millel on täpselt nii palju definitsioone nagu on ka mehi maailmas. Võibolla isegi rohkem, sest kindlasti mõnel mehel võib olla lausa mitu kirjeldust oma ideaalse naise kuvandi jaoks. Mina saan aga kirjeldada ainult seda, mis kehtib minu jaoks ja mis on see minu arvates. Artikli lõpuosas kirjutan seetõttu just enda seisukoha ja sellest, milliseid omadusi mina naises hindan.
Enne veel kui selle juurde jõuan, siis arutlen veidi selle üle, mida see mõiste üldse tähendab. Seal on huvitav asjaolu, et üks asi on see, mida meie mõistus ütleb lähtuvalt ühiskonna, meedia ja paljude muude tegurite poolt tekitatud kuvandist. Teine asi on aga see, kes on tegelikult meie jaoks ideaalne kaaslane või partner. Enamasti erinevad need kuvandid väga suuresti.
See lõik võis olla üsna segane ja seetõttu püüan selle nüüd lahti seletada. Olen uurinud veidi suhtedünaamikaid ja saanud teada seda, et täpselt see partner, kes meie elus parajasti on, siis tema ongi antud ajahetkel see kõige ideaalsem– missest, et ta ei pruugi üldse vastata sellele kuvandile, mille oma fantaasias oleme loonud “ideaalse” sildi all. Meil on tegelikult olemas võime leida enda kõrvale just see inimene, keda me sinna parajasti vajame. Ja ka see “vajamine” ei tähenda midagi praktilist, vaid pigem seda poolt, mida see teine inimene hakkab meis välja tooma ja millele meis endis tähelepanu juhtima või siis peegeldama. Meie partner on pigem nuppudele vajutaja, kes hakkab endalegi teadmata käivitama meie sees erinevaid reaktsioone ja meie seest välja tooma seda, mida peaksime ise märkama ja millest õppima ja arenema. Näiteks kui partneris on mingid omadused, mis kohe meeletult ärritavad, siis ei tasuks esimese hooga veel teisel õnnetul inimesel pead täis sõimata selle eest, et ta võibolla eneselegi teadmata midagi sellist teeb. Pigem tuleks hakata vaatama endasse ja küsima endalt: “miks see asjaolu mind nii meeletult ärritab? Mis on see, mida ma ise mõistma pean?”.
Sellest dünaamikast olen veidi kirjutanud ka juba oma blogis ühes varasemas artiklis. Partner võib olla ka meile nö peegliks, kes väga osavalt peegeldab meile tagasi meie enda teemasid, millega peaksime tegelema või millest õppima. Näiteks võimukas partner võib juhtida tähelepanu meie enda võimukuse probleemile või siis täpselt vastupidiselt sellele – meie probleemiks olla liialt alluv, suutmata ennast kehtestada. Kui partner tundub väga enesekeskne või egoistlik olevat, siis tuleks taas püüda leida sellest põhjust endas. Võibolla on meis ka endas sellised omadused, mida me pole seni osanud või tahtnud märgata. Või siis oleme ehk liialt ohvrimeelsed ja kipume unustama iseend ning teise heaolu huvides surume maha enda tegelikud vajadused.
Selliselt võttes ongi ideaalseks partneriks just see, kes toob meis esile võimalikult palju külgi, millest saame õppida ja areneda. Igal inimesel on need täiesti erinevad asjad ja seega on võimatu välja tuua konkreetseid omadusi selliselt.
Kui aga lähtuda sellest, mida ütleb minu nö “fantaasia” ja kui Kelly küsib nüüd minu käest seda, et ma tooksin välja sellise naise kuvandi, keda sooviksin ideaalis enda partneriks, siis nüüd peaksin kirjeldama sellist nö ideaalnaist enda silme läbi. Pole ilmselt saladuseks see, et mehed armastavad silmadega ja seetõttu on visuaalne pool üsna oluline. Ka siis on visuaalne pool oluline, kui mees väidab, et tema jaoks pole välimus tähtis. Ma olen enam kui veendunud, et see mees ei ole läbinisti aus. Nii ka mina hindan naises välimust kõrgelt. Mul küll ei ole ülimääravaks väga konkreetsed omadused – näiteks juustevärv või silmade värv. Küll aga pean oluliseks seda, et naine enda ja oma välimuse eest hoolitseks. Mul on ka pikkuse osas eelistus ja mis siin salata – ka kaalu osas on oma nägemus. Need detailid aga jätan siiski välja ütlemata, sest ma ei otsi hetkel endale läbi selle blogi kaaslast 
Küll aga on minu jaoks väga oluline ka naise sisemine pool ja see sisemine ilu. Kuna ma ise olen üsna avatud inimene, siis minu kindel eelistus on see, et partneriga peaks saama rääkida mistahes teemadel. Avatus, mõistmine, austus, toetus on sellised mõisted, mis minu jaoks peavad suhtes olemas olema, et see suhe saaks kesta. Avatus just selles mõttes, et julgus rääkida oma tunnetest, hirmudest ja mistahes muredest/probleemidest, mis parajasti tekkinud on. Mõistmine on teine oluline osa ja ka see peaks olema kindlasti mõlemapoolne. Kui üks partneritest avab end, siis on hästi oluline, et teine partner teda mõistaks ja mitte ei mõistaks hukka. Lisaks on minu jaoks oluline partnerite teineteise toetamine. Pean silmas seda, et mõistetaks üheselt, et suhtes on ju ühine eesmärk ja üks ja sama siht. Seega on oluline, et kumbki partneritest teeks teise elu võimalikult lihtsaks ja ei seaks teise teele teadlikult takistusi.
Hindan väga kõrgelt ausust ja siirust. Ideaalne naine peaks olema siiras – mitte teesklema kedagi, kes ta ei ole või mängima mingeid mänge, mis varem või hiljem niikuinii ilmsiks tulevad. Ma isiklikult ei suuda tolereerida kahepalgelisust, valelikkust ja teesklust.
Ise pean lugu heast huumorist ja huumorimeelest. See küll ei tähenda, et ideaalne naine peaks olema selline, kes ainult naljatleb ja anekdoote räägib, aga kindlasti oleks oluline, et mõistaks nalja, naermist ja seda, et elu on võimalik võtta ka lõbusalt. Selle viimase all pean silmas ka seda, et ma ise olen teinud enda jaoks otsus olla nö positiivse ja optimistliku maailmanägemusega, siis minu jaoks ideaalne naine peaks kindlasti olema samuti selline, kes on pigem rahul oma eluga ja ei ole selline, kes näeb igas asjas negatiivsustvõi takistusi. Lisaks olen ma ise sellise mõtteviisiga, et “kõik on võimalik” ja püüan igas olukorras alati hakkama saada. Seetõttu hindan ka naises sellist ettevõtlikust, pealehakkamist ja positiivset suhtumist. Olgu see siis reisil, matkal või mingis igapäevases olukorras.
Kõik see kokku annab mõiste lähedus. Minu jaoks ei eksisteeri sellist eraldiseisvat “läheduse” mõistet, vaid see ongi erinevate mõistete kogum. Läheduse moodustavadki avatus, toetus, mõistmine, austus ja loomulikult lisandub sellele veel ka füüsiline lähedus.
Ega ma julge isegi üle lugeda, mis ma nüüd siia kokku kirjutasin ja milline kuvand sellest kokku moodustub. Kuigi eks lõpuks tekib vist kokku see klassikaline termin: “ilus, tark ja osav”.

Kommentaarid